Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPotter, Les
TitelMaking Parent Involvement Meaningful. Window with a View.
QuelleIn: Schools in the Middle, 7 (1998) 3, S.9-10Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0276-4482
SchlagwörterAcademic Achievement; Intermediate Grades; Junior High Schools; Middle Schools; Parent Participation; Parent School Relationship; Parent Student Relationship; Parent Teacher Cooperation; Program Evaluation; Rural Education; School Business Relationship; School Community Relationship; Student Behavior; Student Improvement; Student Motivation; Volunteers
AbstractDescribes success of an academic booster club as a rural middle school strategy to improve student test scores, attendance, grades, community perceptions of the school, and student behavior. Notes how during two years the club raised over $20,000 and fostered improvements in average daily attendance, achievement test scores, honor roll achievement, retention rate, and student involvement in community projects. (KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Schools in the Middle" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: