Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCliff, Alan F.
TitelTeacher-Learners' Conceptions of Learning: Evidence of a "Communalist" Conception Amongst Postgraduate Learners?
QuelleIn: Higher Education, 35 (1998) 2, S.205-20Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560
SchlagwörterAdult Students; Educational Attitudes; Educational Research; Graduate Students; Higher Education; Learning Processes; Learning Theories; Moral Values; Public Service; Social Values; Student Attitudes
AbstractResearch on mature graduate students' approaches to learning indicates that quantitative conceptions of learning predominate, but also suggests an additional model. Examines empirical data concerning the stability of these conceptions over time in the context of graduate education, and argues for further research into a conception which holds that learning is a moral obligation or service to community. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: