Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRobertson, Peter J.; Briggs, Kerri L.
TitelImproving Schools Through School-Based Management: An Examination of the Process of Change.
QuelleIn: School Effectiveness and School Improvement, 9 (1998) 1, S.28-57Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0924-3453
SchlagwörterCase Studies; Change Strategies; Decision Making; Educational Improvement; Elementary Secondary Education; Models; School Based Management; School Culture; North America
AbstractExamines 22 case studies of schools in four North American school districts to assess process and outcomes of school-based-management reforms, guided by a theoretical model. Schools exhibited positive changes in two areas: decision-making processes and school culture. Strategic and operational reforms, individual behavior, and school quality were less likely to undergo positive change. SBM has potential for improving schools. (35 references) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Effectiveness and School Improvement" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: