Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBurns, Marilyn
TitelMath in Action: How to Assess Kids' Grasp of Ordinal Numbers.
QuelleIn: Instructor (Primary), 107 (1997) 4, S.69Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Elementary School Mathematics; Elementary School Students; Mathematics Education; Mathematics Skills; Primary Education; Problem Solving
AbstractPresents an activity to assess primary students' understanding of ordinal numbers and ability to apply those skills to new problem-solving situations. The activity helps teachers view students' reasoning strategies. Students have to figure out the total number of dots on a strip of paper when they can only see a few but are given a clue that a particular dot is the sixth. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: