Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRoeser, Robert W.; Eccles, Jacquelynne S.
TitelAdolescents' Perceptions of Middle School: Relation to Longitudinal Changes in Academic and Psychological Adjustment.
QuelleIn: Journal of Research on Adolescence, 8 (1998) 1, S.123-58Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1050-8392
SchlagwörterAcademic Achievement; Adolescent Attitudes; Adolescents; Intermediate Grades; Junior High Schools; Longitudinal Studies; Middle School Students; Middle Schools; School Attitudes; Student Adjustment; Student Attitudes; Student Motivation; Teacher Influence
AbstractStudied relationships between adolescents' perceptions of their middle school (school goal structures, autonomy provisions, positive teacher regard) and changes in academic motivation, achievement, and psychological adjustment. Found perceptions to be important predictors; for example, perception of positive teacher regard and an emphasis on individual effort and improvement were associated with increased academic success and decreased depressive symptoms. (EV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research on Adolescence" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: