Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWard-Lonergan, Jeannene M.; Liles, Betty Z.; Anderson, Angela M.
TitelListening Comprehension and Recall Abilities in Adolescents with Language-Learning Disabilities and without Disabilities for Social Studies Lectures.
QuelleIn: Journal of Communication Disorders, 31 (1998) 1, S.1-32Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-9924
SchlagwörterAdolescents; Audiolingual Skills; Language Impairments; Language Processing; Learning Disabilities; Lecture Method; Listening Comprehension; Listening Skills; Males; Memory; Questioning Techniques; Recall (Psychology); Social Studies
AbstractListening comprehension and recall abilities for social studies lectures were examined and compared in 20 adolescent males with language-learning disabilities (LLD) and in 29 controls. Regardless of lecture type (comparison or causatory expository discourse structures) or question type (literal or inferential comprehension), the performance of the group with LLD was significantly poorer. (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Communication Disorders" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: