Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHampton, Frederick M.; Rak, Carl; Mumford, Dawn A.
TitelChildren's Literature Reflecting Diverse Family Structures: Social and Academic Benefits for Early Reading Programs.
QuelleIn: ERS Spectrum, 15 (1997) 4, S.10-15Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0740-7874
SchlagwörterChildrens Literature; Cultural Relevance; Diversity (Student); Educational Benefits; Family Structure; Motivation; Primary Education; Reading Instruction; Relevance (Education); Socialization; Young Children
AbstractAddresses the importance of infusing relevant reading stories about nontraditional families into the standard K-3 curriculum to stimulate identification, appreciation, and motivation for young learners. Conscious use of literature reflecting diverse families creates a zone of relevant learning and telegraphs the importance of the children's experiences in nontraditional families. A sampling of literature is provided. (16 references) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ERS Spectrum" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: