Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMurata, Roberta
TitelConnecting the Visual and Verbal: English and Art for High School Sophomores.
QuelleIn: English Journal, 86 (1997) 7, S.44-48Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8274
SchlagwörterArt Activities; Art Education; Art Expression; English Instruction; High School Students; High Schools; Instructional Effectiveness; Integrated Curriculum; Interdisciplinary Approach; Teacher Collaboration; Team Teaching
AbstractDescribes how an English teacher and an art teacher collaborated to create a combined curriculum based on interdisciplinary projects for sophomore students at their high school. Describes planning the course and using a theme; gives some examples demonstrating how ideas about interdisciplinarity became realities in classroom practice; and discusses why this interdisciplinary teaching was so effective. (SR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "English Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: