Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVoltz, Deborah; Elliott, Raymond N., Jr.
TitelCollaborative Teacher Roles in Facilitating Inclusion: Preservice Preparation for General and Special Educators.
QuelleIn: Teacher Educator, 33 (1997) 1, S.44-60Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0887-8730
SchlagwörterElementary Education; Elementary School Teachers; Higher Education; Inclusive Schools; Mainstreaming; Preservice Teacher Education; Problem Solving; Regular and Special Education Relationship; Special Education Teachers; Teacher Attitudes; Teacher Collaboration; Teacher Educators; Teacher Role
AbstractSpecial and general education elementary teacher educators nationwide completed surveys examining their perceptions of the actual and the ideal emphases placed on specific collaborative roles in teacher preparation programs. Results found significant differences between participants' perceptions of the degree of emphasis actually and ideally placed on collaborative roles in teacher preparation programs. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Educator" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: