Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJones, C.; Maguire, M.; Watson, B.
TitelThe School Experience of Some Minority Ethnic Students in London Schools during Initial Teacher Training.
QuelleIn: Journal of Education for Teaching, 23 (1997) 2, S.131-44Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0260-7476
SchlagwörterBlack Students; Collegiality; Coping; Diversity (Faculty); Foreign Countries; Graduate Study; Higher Education; Mentors; Minority Group Teachers; Preservice Teacher Education; Racial Bias; Student Teacher Attitudes; Student Teachers; Student Teaching; Teacher Placement; United Kingdom
AbstractTo examine in-school experiences of minority British preservice teachers, researchers followed minority and majority student teachers, interviewing them midpoint during their course. Minority students overwhelmingly felt discomfort in their school placements. They had to adopt tactics for coping with racial and cultural issues rather than develop strategies for making progress. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education for Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: