Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStrenski, Ellen
TitelTwo Cheers for Peer Review: Problems of Definition, Interpretation, and Appropriate Function.
QuelleIn: Journal on Excellence in College Teaching, 6 (1995) 3, S.31-49Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1052-4800
SchlagwörterCollege Faculty; College Instruction; Conflict of Interest; Evaluation Methods; Faculty Evaluation; Higher Education; Peer Evaluation; Portfolios (Background Materials); Student Evaluation of Teacher Performance; Summative Evaluation
AbstractDiscusses problems with summative peer evaluation of college teaching, looking at conflicting interests and mixed metaphors of faculty evaluation that obscure its process and principles. Issues related to five kinds of evaluation (judging, critiquing, assessing, appraising, rating) are examined. Argues that peers can contribute to faculty evaluation most effectively in two ways: interpreting colleagues' teaching portfolios and students' testimony. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal on Excellence in College Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: