Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMobarg, Mats
TitelAcquiring, Teaching, and Testing Vocabulary.
QuelleIn: International Journal of Applied Linguistics, 7 (1997) 2, S.201-22Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0802-6106
SchlagwörterApplied Linguistics; Comparative Analysis; Educational Strategies; Language Research; Language Role; Language Teachers; Language Tests; Second Language Instruction; Second Languages; Teacher Attitudes; Test Selection; Testing; Vocabulary Development
AbstractArgues that treatment of foreign language vocabulary will vary predictably according to whether the instructional activity is based on a structural or a lexical/collocational view of language. Notes that in a structural approach, vocabulary learning is primarily a frequency- and input-based individual endeavor, while the lexical approach is more teaching- and textbook-oriented. Testing in both contexts is discussed. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Applied Linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: