Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTaylor, Dianne L.; Tashakkori, Abbas
TitelToward an Understanding of Teachers' Desire for Participation in Decision Making.
QuelleIn: Journal of School Leadership, 7 (1997) 6, S.609-28Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1052-6846
SchlagwörterElementary Secondary Education; Participative Decision Making; School Restructuring; Teacher Attitudes; Teacher Empowerment; Teacher Participation
AbstractExplores the assumption that teachers want to participate in schoolwide decision making by constructing a typology of teachers. Characterizes four types of teachers: empowered, disenfranchised, involved (those that do not want to participate, but do), and disengaged. Analysis of teachers' differences and similarities on demographic and attitudinal indicators shows that teachers are distinguished more by actual participation than the desire to participate. (36 references) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of School Leadership" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: