Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDarden, Joe T.
TitelMulticultural Social Reconstructionist Education in Urban Geography: A Model Whose Time Has Come.
QuelleIn: Journal of Geography in Higher Education, 21 (1997) 2, S.279-83Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0309-8265
SchlagwörterConsciousness Raising; Cultural Pluralism; Educational Objectives; Educational Responsibility; Ethnicity; Geography; Higher Education; Ideology; Multicultural Education; Political Issues; Poverty; Power Structure; Social Responsibility; Social Stratification; Socioeconomic Status; Urban Areas
AbstractBriefly describes several approaches to multicultural education including highlighting minority achievements and emphasizing human relations and social reconstruction. Argues that social reconstruction is the most productive approach for teaching urban geography. Social reconstruction examines the creation and perpetuation of inequality through the relationships of cultural subjugation, political subjugation, and economic exploitation. (MJP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Geography in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: