Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNagata, Noriko
TitelThe Effectiveness of Computer-Assisted Metalinguistic Instruction: A Case Study in Japanese.
QuelleIn: Foreign Language Annals, 30 (1997) 2, S.187-200Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0015-718X
SchlagwörterCollege Students; Computer Assisted Instruction; Form Classes (Languages); Grammar; Higher Education; Instructional Effectiveness; Japanese; Learning Strategies; Metalinguistics; Second Language Instruction; Second Language Learning; Sentence Structure; Translation
AbstractExamines the effectiveness of computer-assisted metalinguistic instruction for teaching complex grammatical structures such as Japanese particles. Fourteen students enrolled in second-year university-level Japanese participated in the study. Results indicate that the students use two strategies to assign a particle in a sentence: they either follow metalinguistic rules or rely on English translations. (Author/CK) (18 references)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Foreign Language Annals" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: