Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrownell, Mary T.; Smith, Stephen W.; McNellis, Janet R.
TitelReflections on "Attrition in Special Education: Why Teachers Leave the Classroom and Where They Go".
QuelleIn: Exceptionality, 7 (1997) 3, S.187-91Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0936-2835
SchlagwörterStellungnahme; Administrator Behavior; Data Collection; Disabilities; Discipline Problems; Elementary Secondary Education; Faculty Mobility; Regular and Special Education Relationship; Special Education Teachers; Teacher Attitudes; Teacher Burnout; Teacher Surveys; Teacher Transfer; Teaching Conditions
AbstractReflects on the findings of a survey (reported in an earlier article in this issue) of 93 teachers who left their special education teaching positions. How the data was collected is discussed as well as the factors for leaving, including lack of administrative support, significant student discipline problems, high case load, excessive paperwork, and insufficient preparation. (CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Exceptionality" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: