Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLavin, Paul
TitelA Daily Classroom Checklist for Communicating with Parents of Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder.
QuelleIn: School Counselor, 44 (1997) 4, S.315-18Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Adolescents; Attention Deficit Disorders; Behavior Modification; Check Lists; Children; Elementary Secondary Education; Feedback; Reinforcement; Student Evaluation
AbstractOutlines a checklist that provides immediate, specific information on the Attention Deficit Hyperactivity Disorder child's behavior and academic performance. Lists objectives of the checklist, its content, and the ways in which the checklist is to be used. Claims that the checklist fosters teachers', parents', and children's cooperation. (RJM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: