Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBecky, Debra; Farren, Peggy M.
TitelTeaching Students How to Understand and Avoid Abusive Relationships.
QuelleIn: School Counselor, 44 (1997) 4, S.303-08Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdolescent Behavior; Adolescents; Aggression; Counseling Techniques; Dating (Social); Females; Group Counseling; Interpersonal Relationship; Prevention; Program Descriptions; Psychoeducational Methods; Rape; Secondary Education; Student Behavior; Violence
AbstractDescribes a psychoeducational group model for teenage girls. Group goals include helping students define and avoid abusive relationships and the consequences of abuse. Outlines group composition and formation, program content, the context for abuse, warning signs, date rape, date rape prevention, conflict management, and building communication skills. Provides evaluation strategies. (RJM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: