Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDaughtry, Lillian H.; Finch, Curtis R.
TitelEffective Leadership of Vocational Administrators as a Function of Gender and Leadership Style.
QuelleIn: Journal of Vocational Education Research, 22 (1997) 3, S.173-86Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0739-3369
SchlagwörterAdministrator Effectiveness; Educational Administration; Leadership; Leadership Styles; Sex Differences; Vocational Directors
AbstractSelf-ratings on the Multifactor Leadership Questionnaire were completed by 101 vocational administrators, who were also rated by 262 teachers. Predominant leadership style was transformational; females rated higher as transformational leaders and their self-ratings of effectiveness were higher than male self-ratings. No significant differences appeared in teacher ratings of males and females. (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Vocational Education Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: