Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDriessen, Geert W. J. M.
TitelPre-Reading and Pre-Arithmetic Instruction in Infant Education in the Netherlands: A Multilevel Analysis Approach.
QuelleIn: Early Child Development and Care, 134 (1997), S.1-21Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0300-4430
SchlagwörterClassroom Techniques; Cultural Background; Ethnic Groups; Foreign Countries; Grade 1; Grade 2; Mathematics Skills; Outcomes of Education; Prereading Experience; Preschool Children; Preschool Education; Primary Education; Reading Skills; Teaching Methods; Teaching Styles; Netherlands
AbstractExamined whether students' prereading and prearithmetic test results varied as a result of the teaching strategy used. Subjects were 446 teachers and 5,490 children, 4-6 years old, from Dutch infant classes 1 and 2 of primary education. Socioethnic background was found to be more significant in explaining test results than teaching method. (JPB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Early Child Development and Care" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: