Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMueller, Amy; Perlman, Baron; McCann, Lee I.; McFadden, Susan H.
TitelA Faculty Perspective on Teaching Assistant Training.
QuelleIn: Teaching of Psychology, 24 (1997) 3, S.167-71Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0098-6283
SchlagwörterEducational Environment; Educational Practices; Faculty; Faculty Evaluation; Fellowships; Graduate Students; Higher Education; Job Analysis; Job Skills; Job Training; Psychology; Teacher Competencies; Teacher Education; Teacher Qualifications; Teaching Assistants; Teaching Skills
AbstractAnalyzes the results of a questionnaire given to psychology departments offering doctoral programs. The survey asked department chairs to identify pedagogical responsibility and training components for teaching assistants and to rate teaching assistant supervisors. Includes a statistical analysis regarding specific teaching functions and training methods. (MJP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching of Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: