Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSmith, Carol; Maclin, Deborah; Grosslight, Lorraine; Davis, Helen
TitelTeaching for Understanding: A Study of Students' Preinstruction Theories of Matter and a Comparison of the Effectiveness of Two Approaches to Teaching about Matter and Density.
QuelleIn: Cognition and Instruction, 15 (1997) 3, S.317-93Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0737-0008
SchlagwörterCognitive Processes; Comparative Analysis; Density (Matter); Early Adolescents; Physics; Prior Learning; Schemata (Cognition); Scientific Concepts; Teaching Methods; Theories; Thinking Skills
AbstractCompared Introductory Physical Science (IPS) and Modified approaches to teaching physics concepts. Found that students' preinstruction ideas of matter and density were organized in commonsense theories that constrained understanding of density. Both curricula promoted quantitative understanding of mass, volume, and density, but the Modified curriculum was more effective at restructuring qualitative concepts and promoting integrated understanding of density. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Cognition and Instruction" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: