Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWien, Carol Anne
TitelThe Impact of Requirements for Documentation on Teacher Practice in Child Care Settings.
QuelleIn: Canadian Journal of Research in Early Childhood Education, 6 (1997) 1, S.31-43Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0827-0899
SchlagwörterDay Care Centers; Developmentally Appropriate Practices; Educational Planning; Foreign Countries; Instructional Development; Preschool Education; Preschool Teachers; Program Effectiveness; Student Evaluation; Teacher Student Relationship; Teacher Supervision; Teaching Experience; Teaching Methods; Canada
AbstractExamines how the forms used by teachers to document planning and assess children's progress affect three child care center teachers' practice and expectations for young children. Narratives are constructed using qualitative methods to show how requirements for documentation may lead teachers to override goals of developmentally appropriate practice, such as choices for children and support for child-initiated activity.(JPB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Canadian Journal of Research in Early Childhood Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: