Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLogan, Kent R.; Keefe, Elizabeth B.
TitelA Comparison of Instructional Context, Teacher Behavior, and Engaged Behavior for Students with Severe Disabilities in General Education and Self-Contained Elementary Classrooms.
QuelleIn: Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps, 22 (1997) 1, S.16-27Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0274-9483
SchlagwörterClassroom Environment; Elementary Education; Inclusive Schools; Mainstreaming; Severe Disabilities; Special Classes; Student Experience
AbstractThis observational study compared instructional context, teacher behavior, and engaged behavior for 15 students with severe disabilities in general elementary classrooms and 15 similar students in self-contained classrooms. Students in general classrooms received more instruction through academic than functional activities and received more one-to-one instruction and teacher attention than students in self-contained classrooms. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: