Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMiles, M.
TitelDisabled Learners in South Asia: Lessons from the Past for Educational Exporters.
QuelleIn: International Journal of Disability, Development and Education, 44 (1997) 2, S.97-104Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0156-6555
SchlagwörterStellungnahme; Comparative Education; Cultural Background; Cultural Influences; Developing Nations; Disabilities; Educational History; Educational Principles; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Multicultural Education; Special Education; Special Needs Students; India; Pakistan
AbstractThis paper examines the cultural traditions of South Asia, especially India and Pakistan, regarding the education of children with special needs. This valuable cultural heritage has been largely ignored in the inflow of western educational ideas and the professionalization of special education, especially in the late 19th century. Improved cross-cultural perspectives can benefit both East and West. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Disability, Development and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: