Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMarso, Ronald N.; Pigge, Fred L.
TitelTeacher Recruitment Effectiveness: A Comparative Study of the Affective Attributes of Teacher Candidates of the 1980's and the 1990's.
QuelleIn: Teacher Education Quarterly, 24 (1997) 2, S.83-91Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0737-5328
SchlagwörterAffective Measures; Anxiety; Comparative Analysis; Educational Change; Elementary School Teachers; Elementary Secondary Education; Preservice Teacher Education; Secondary School Teachers; Self Esteem; Student Characteristics; Student Teacher Attitudes; Student Teachers; Teacher Characteristics; Teacher Recruitment
AbstractThis study compared the affective attributes of 1990's preservice teachers with those of 1980's preservice teachers. Surveys examined concerns, teaching attitudes, teaching anxiety, confidence, and academic ability. The 1990's students were as academically capable as their 1980's counterparts, with similar or more desirable affective attributes. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: