Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPaterson, Lindsay
TitelStudent Achievement and Educational Change in Scotland, 1980-1995.
QuelleIn: Scottish Educational Review, 29 (1997) 1, S.10-19Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0141-9072
SchlagwörterAcademic Achievement; Access to Education; Disadvantaged; Dropout Rate; Educational Attainment; Educational Change; Educational Policy; Equal Education; Foreign Countries; Poverty; School Attitudes; Secondary Education; Secondary School Students; Sex Differences; United Kingdom (Scotland)
AbstractStatistical evidence, 1980-95, on Scottish secondary students' attainment, achievement, rates of staying on in postcompulsory education, and rates of entering higher education indicates sharp reductions in differences between advantaged and disadvantaged students. Improved access to expanded curricula has been supported by a deeply embedded social philosophy of public provision that has resisted "New Right" politics. Contains 50 references. (SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Scottish Educational Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: