Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTulbert, Beth; und weitere
TitelLooking in the Rear View Mirror: A Content Analysis of Teacher Education and Special Education.
QuelleIn: Teacher Education and Special Education, 19 (1996) 3, S.248-61Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterContent Analysis; Curriculum; Disabilities; Literature Reviews; Printed Materials; Publications; Special Education Teachers; Teacher Education; Teacher Role
AbstractA study analyzed the contents of the first 18 volumes of "Teacher Education and Special Education" and the articles submitted to the journal in 1993-94. Results indicate most published papers were surveys of research, program descriptions, or program evaluations; and focused on curriculum and instruction/school practice, teachers' attributes and roles, and elements/processes of teacher education. (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: