Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBergh, Anne-Marie; und weitere
TitelDistance Learners and Their Experience of Text.
QuelleIn: South African Journal of Higher Education, 10 (1996) 2, S.169-74Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1011-3487
SchlagwörterAdvance Organizers; College Graduates; Distance Education; Education Majors; Foreign Countries; Higher Education; Language Proficiency; Learning Strategies; Notetaking; Recall (Psychology); Student Attitudes; Student Characteristics; Study Habits; Textbook Content; Textbook Research; Textbook Selection; Textbooks; Visual Aids; South Africa
AbstractA study using 10 University of South Africa education graduates investigated how students experience two very different textbooks. Results suggest that the students' personal circumstances dictated their approaches to instructional texts. Other factors included English language proficiency; textual features (advance organizers, visual aids, activities); student study orientation, guided by assignments, examinations, and survival strategies; and text marking and note taking. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "South African Journal of Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: