Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJansen, Jonathan
TitelAcademic Tribes: Reflections on Teaching Large Classes.
QuelleIn: South African Journal of Higher Education, 10 (1996) 2, S.56-59Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1011-3487
SchlagwörterStellungnahme; Class Size; Classroom Communication; College Instruction; College Students; Course Content; Cultural Influences; Faculty Workload; Foreign Countries; Group Dynamics; Higher Education; Language Role; Large Group Instruction; Metaphors; Resource Allocation; Student Attitudes; Teacher Education
AbstractMakes an analogy between the stories told by teachers of large classes in South African universities and the storytelling of tribes. Suggests their identity is defined by the act of teaching and complaining about large groups with limited resources. Examines implications for content and organization of a teacher education course on classroom language and communication. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "South African Journal of Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: