Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWubbels, Theo; Brekelmans, Mieke
TitelA Comparison of Student Perceptions of Dutch Physics Teachers' Interpersonal Behavior and Their Educational Opinions in 1984 and 1993.
QuelleIn: Journal of Research in Science Teaching, 34 (1997) 5, S.447-66Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4308
SchlagwörterCooperation; Educational Change; Educational Strategies; Interpersonal Relationship; Physics; Science Teachers; Secondary Education; Student Attitudes; Teacher Attitudes
AbstractCompares student perceptions of their physics teachers' interpersonal behavior and teachers' self-perceptions of their behavior and their opinions about physics education in 1984 and 1993. Results indicate that teachers were more in favor of realistic teaching content in 1993 than in 1984 and behaved less dominantly and more cooperatively in 1993 than in 1984. Contains 37 references. (Author/JRH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research in Science Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: