Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDavison, Claire; Stevens, Ken
TitelMobile Pre-School Units and the Provision of Early Childhood Education in Rural New Zealand Communities.
QuelleIn: Rural Educator, 18 (1997) 3, S.28-31Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0273-446X
SchlagwörterAccess to Education; Culturally Relevant Education; Foreign Countries; Geographic Isolation; Indigenous Populations; Maori (People); Mobile Educational Services; Parent Participation; Preschool Education; Rural Areas; Rural Education; Rural Urban Differences; School Community Relationship; New Zealand
AbstractMobile preschool units provide a viable solution to the problem of delivering preschool education to isolated rural New Zealanders. Advantages include delivery of bicultural education to Maori children, a low teacher-student ratio, provision of qualified teachers, and enthusiastic parent participation. Disadvantages include inadequate buildings, inability to display children's work, and short time available at each site. (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Rural Educator" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: