Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJohnson, Patsy E.; Evans, Jennifer Payne
TitelPower, Communicator Styles, and Conflict Management Styles: A Web of Interpersonal Constructs for the School Principal.
QuelleIn: International Journal of Educational Reform, 6 (1997) 1, S.40-53Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1056-7879
SchlagwörterAdministrator Behavior; Communication Skills; Conflict Resolution; Elementary Education; Interpersonal Competence; Leadership Styles; Principals; Teacher Administrator Relationship
AbstractExamined three interpersonal relations constructs and their interrelationships that characterize principals' leadership behaviors. The investigation surveyed teachers' perceptions of 250 elementary school principals management styles. Many principals are engaged in interpersonal behaviors (using high levels of personal power, cooperative conflict management, and supportive communicator styles) appropriate for transforming schools into collaborative cultures. (39 references) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Educational Reform" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: