Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDoyle, Walter
TitelHeard Any Really Good Stories Lately? A Critique of the Critics of Narrative in Educational Research.
QuelleIn: Teaching and Teacher Education, 13 (1997) 1, S.93-99Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-051X
SchlagwörterStellungnahme; College Faculty; Educational Improvement; Educational Research; Elementary School Teachers; Elementary Secondary Education; Epistemology; Higher Education; Personal Narratives; Preservice Teacher Education; Research Methodology; Secondary School Teachers; Story Telling
AbstractExamines the problems of "truth" in the use of narratives to study teaching, highlighting the themes of universality and control that have dominated the study of teaching and conceptions of relationships between research and social policy. The paper examines issues underlying debates over proper understanding of narrative to promote knowledge about teaching and teacher preparation. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching and Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: