Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVandrick, Stephanie
TitelTeaching Critical Thinking and Reading for Peace Education.
QuelleIn: College ESL, 6 (1996) 2, S.27-36Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Change Agents; Cognitive Development; College Students; Course Content; Critical Thinking; English (Second Language); Instructional Materials; Newspapers; Peace; Political Issues; Second Language Instruction; Social Change; Student Attitudes
AbstractFocuses on the peace education movement as a manifestation of the idea that second language classes need to include more than traditionally defined language skills to teach critical thinking and reading. Argues that critical skills often include higher level cognitive skills involving a process of questioning the status quo and an orientation toward transforming the social order. (12 references) (CK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: