Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArgys, Laura M.; und weitere
TitelDetracking America's Schools: Equity at Zero Cost?
QuelleIn: Journal of Policy Analysis and Management, 15 (1996) 4, S.623-45Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAbility Grouping; Academic Achievement; Class Size; Costs; Educational Policy; High Schools; Institutional Characteristics; Surveys; Teacher Education; Track System (Education)
AbstractReformers advocate detracking America's schools, arguing that low-ability students would benefit with little effect on other students' academic performance. This study's results, obtained from a statistical model controlling for track assignment and classroom characteristics, cannot support these claims. Although lower track students would realize achievement gains, these would come at the expense of higher track students. (26 references) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: