Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWonycott-Kytle, Angel M.; Bogotch, Ira E.
TitelReculturing: Assumptions, Beliefs, and Values Underlying the Processes of Restructuring.
QuelleIn: Journal of School Leadership, 7 (1997) 1, S.27-49Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1052-6846
SchlagwörterBeliefs; Cooperation; Educational Practices; Elementary Secondary Education; Incentives; Qualitative Research; Rewards; School Culture; School Restructuring; Values
AbstractSummarizes a qualitative study that identified four predominant dimensions of reculturing processes in two southeastern U.S. school districts, based on practitioners' observations. Reculturing dimensions included reflecting on and questioning past and present practice; participating in comprehensive, continuous, and purposeful development activities; reconfiguring roles toward collaboration; and recognizing rewards and incentives. (33 references) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of School Leadership" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: