Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSewall, Angela Maynard
TitelAccountability and Teacher Education.
QuelleIn: National Forum, 77 (1997) 1, S.38-41Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-1831
SchlagwörterStellungnahme; Academic Standards; Accountability; Accreditation (Institutions); Administrator Education; Change Strategies; Curriculum Development; Educational Change; Federal Regulation; Government Role; Higher Education; State Regulation; Teacher Education; Teacher Qualifications; Testing
AbstractA new development in teacher education is the involvement of accrediting agencies, legislatures, and the federal government in mandating standards, curriculum, and assessment at all levels of education. The effects of this development on teacher education are examined, and changes needed within teacher education and administrator education programs to ensure educators retain control of education are discussed. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "National Forum" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: