Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enO'Reilly, Mark F.; Carey, Yvonne
TitelA Preliminary Analysis of the Effects of Prior Classroom Conditions on Performance under Analogue Analysis Conditions.
QuelleIn: Journal of Applied Behavior Analysis, 29 (1996) 4, S.581-84Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-8855
SchlagwörterAggression; Attention; Behavior Problems; Classroom Environment; Elementary Education; Performance Factors; Reinforcement; Severe Mental Retardation
AbstractTwo classroom conditions (classroom demand and classroom attention) were systematically manipulated to explore their effects on performance under analogue assessments for a girl (age 7) with severe intellectual disabilities who exhibited aggressive behavior. Results demonstrated higher levels of aggression during demand analogue conditions when they were preceded by one of the classroom conditions. (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Applied Behavior Analysis" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: