Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDorman, Jeffrey P.
TitelTransmitting Ethos: Associations between School-level and Classroom-level Psychosocial Environments in Australian Catholic High Schools.
QuelleIn: Journal of Research on Christian Education, 5 (1996) 2, S.209-34Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1065-6219
SchlagwörterCatholic Schools; Classroom Environment; Foreign Countries; High School Students; High Schools; Religious Education; School Culture; Secondary School Teachers; Student Attitudes; Teacher Attitudes; Teacher Student Relationship; Australia
AbstractReports a study of links between school environment and classroom environment in Catholic high schools. Students and teachers completed instruments assessing seven dimensions of school environment and seven dimensions of classroom environment. Results showed weak relationships between the two, suggesting that school environment does not automatically transmit into the classroom. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research on Christian Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: