Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPorter, Maureen K.
TitelMoving Mountains: Reform, Resistance and Resiliency in an Appalachian Kentucky High School.
QuelleIn: Rural Educator, 18 (1997) 2, S.25-29Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0273-446X
SchlagwörterStellungnahme; Change Strategies; Community Involvement; Doctoral Dissertations; Educational Change; Educational Research; Elementary Secondary Education; Ethnography; Resistance to Change; Rural Schools; School Community Relationship; School District Autonomy; State Legislation; State School District Relationship; Kentucky
AbstractFaced with mandated reforms of the Kentucky Education Reform Act of 1990, a mountain community grappled with the challenges of coupling top-down state mandates with bottom-up advocacy and engagement. A year of participant observation revealed six interrelated and paradoxical themes that emerged as these Appalachians created local ownership of educational reforms. Recommends that reformers cultivate patience. (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Rural Educator" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: