Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchaible, Robert; Robinson, Betty D.
TitelCollaborating Teachers as Models for Students.
QuelleIn: Journal on Excellence in College Teaching, 6 (1995) 1, S.9-16Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1052-4800
SchlagwörterCollege Faculty; College Instruction; Cooperative Learning; Critical Thinking; Higher Education; Instructional Effectiveness; Learning Processes; Learning Theories; Role Models; Teacher Collaboration; Teacher Role; Teacher Student Relationship; Team Teaching
AbstractA study investigated how advantages of collaborative learning can be extended and deepened when team teachers consciously model collaborative behaviors and values they seek to encourage in students. Specific behaviors modeled are described and classroom results discussed. Evidence indicated that students observed teachers closely and were affected by their example in ways that enhanced learning and critical thinking. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal on Excellence in College Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: