Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGilbert, Melissa C.
TitelAttributional Patterns and Perceptions of Math and Science among Fifth-Grade through Seventh-Grade Girls and Boys.
QuelleIn: Sex Roles: A Journal of Research, 35 (1996) 7, S.489-506Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0360-0025
SchlagwörterAcademic Achievement; Academic Failure; Attribution Theory; Difficulty Level; Elementary School Students; Grade 7; Grade 8; Intermediate Grades; Junior High School Students; Junior High Schools; Mathematics; Sciences; Sex Differences; Student Attitudes; Urban Schools; Urban Youth
AbstractA culturally and economically diverse group of 361 urban seventh graders rated their perceptions for liking and difficulty of core academic subjects and their attributions for mathematics test performance. Results suggest that boys and girls are not significantly different in their perceptions and in their attributions for lack of success. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Sex Roles: A Journal of Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: