Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJohnson, Ruth; Duver, Meryem
TitelThe Usefulness of Contrastive Rhetoric Theory in Training TESOL Teachers and English-as-a-Second-Language Students.
QuelleIn: Teacher Educator, 32 (1996) 2, S.107-21Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0887-8730
SchlagwörterClass Activities; Contrastive Linguistics; Elementary Secondary Education; English (Second Language); Higher Education; Language Teachers; Preservice Teacher Education; Second Language Instruction; Second Language Learning; Teaching Methods
AbstractDescribes the use of contrastive rhetoric theory as a framework for a methods course in Teaching English to Speakers of Other Languages. Specific examples of problem areas are discussed, examples of contrastive rhetoric between several languages are examined, and classroom activities to help students understand contrastive rhetoric are outlined. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Educator" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: