Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGidley, J. M.; Wildman, P. H.
TitelWhat Are We Missing? A Review of the Educational and Vocational Interests of Marginalised Rural Youth.
QuelleIn: Education in Rural Australia, 6 (1996) 2, S.9-19Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1036-0026
SchlagwörterAdolescents; Dropout Attitudes; Dropout Research; Dropouts; Educational Attitudes; Educational Needs; Foreign Countries; Homeless People; Life Satisfaction; Nontraditional Education; Rural Youth; School Holding Power; Secondary Education; Student Alienation; Truancy; Australia
AbstractSurvey of 22 rural Australian youth, aged 12-18 and not attending school or work, found that youth were strongly motivated towards creative, practical, and life skills learning. Describes a model of the phenomenon of "street kids" at the intersection of youth unemployment, homelessness, and truancy. Recommends establishment of pilot programs providing extended work experiential opportunities. Contains 33 references. (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education in Rural Australia" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: