Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBliss, Traci; Mazur, Joan
TitelCommon Thread Case Project: Developing Associations of Experienced and Novice Educators through Technology.
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 47 (1996) 3, S.185-90Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4871
SchlagwörterBeginning Teachers; Case Studies; Computer Mediated Communication; Educational Technology; High Schools; Higher Education; Optical Data Disks; Preservice Teacher Education; Secondary School Teachers; Student Teachers; Teacher Improvement; Teaching Experience; Teaching Methods
AbstractDescribes an exploratory study that examined the potential of combining teaching cases with telecommunications to stimulate learning communities of new and experienced teachers. Experienced and beginning history teachers had informal subject matter conversations using CD-ROM cases and videoconferencing. There were high levels of engagement between the groups, and all were eager to continue such contacts. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: