Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDeJong, Lorraine; Groomes, Freddie L.
TitelA Constructivist Teacher Education Program That Incorporates Community Service To Prepare Students To Work with Children Living in Poverty.
QuelleIn: Action in Teacher Education, 18 (1996) 2, S.86-95Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-6620
SchlagwörterConsciousness Raising; Constructivism (Learning); Discussion (Teaching Technique); Elementary Education; Elementary School Students; Experiential Learning; Higher Education; Low Income Groups; Practicums; Preservice Teacher Education; Service Learning; Student Teacher Attitudes; Teaching Methods
AbstractDescribes a preservice program that prepares students to work in schools with children at risk due to poverty. The program integrates university classroom instruction with relevant community service to develop a strong knowledge base for students. It is structured around a systematic constructivist pedagogical model that contributes to high quality design and organization of curriculum and instruction. (Author/SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Action in Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: