Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMartin, Peter W.; Espiritu, Clemencia C
TitelCode-Switching in the Primary Classroom: One Response to the Planned and the Unplanned Language Environment in Brunei [and] A Response.
QuelleIn: Journal of Multilingual and Multicultural Development, 17 (1996) 2-4, S.128-48Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0143-4632
SchlagwörterStellungnahme; Classroom Techniques; Code Switching (Language); Context Effect; Elementary Education; English (Second Language); Foreign Countries; Language Planning; Malay; Regional Dialects; Second Language Instruction; Sociolinguistics; Student Participation; Teacher Role; Uncommonly Taught Languages; Verbal Communication; Brunei
AbstractExamines how the teacher incorporates elements of both "Bahasa Melayu" and Brunei Malay into content lessons and views code switching in the primary classroom within the wider framework of community language norms and the linguistic pressures on students and teachers. Espiritu shares Martin's concern regarding the quantity and quality of verbal output being generated from the pupils. (55 references) (Author/CK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Multilingual and Multicultural Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: