Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLafferty, George
TitelEquity, Access and Independent Learning: Maximising the Outcomes for Mature Age Students.
QuelleIn: Australian Journal of Adult and Community Education, 36 (1996) 2, S.103-11Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1035-0462
SchlagwörterAcademic Persistence; Access to Education; Adult Students; Foreign Countries; Higher Education; Independent Study; Outcomes of Education; Student Attitudes; Theory Practice Relationship; Australia
AbstractA survey of adult students in an independent course (n=180) involving printed study guides, readings, and noncompulsory lectures showed that printed materials were a disincentive to developing deep learning strategies; students did not feel part of the university culture; they were preoccupied with assessment and had weak independent research skills; and this surface preparation limited their potential for postgraduate work. (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Journal of Adult and Community Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: