Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPearson, Margot
TitelProfessionalising Ph.D. Education to Enhance the Quality of the Student Experience.
QuelleIn: Higher Education, 32 (1996) 3, S.303-20Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560
SchlagwörterStellungnahme; College Outcomes Assessment; Doctoral Degrees; Doctoral Programs; Educational Improvement; Educational Policy; Foreign Countries; Graduate Study; Higher Education; Policy Formation; Professional Education; Public Policy; Research; Supervision; Australia
AbstractThe role of research and supervision in doctoral education are discussed in the context of Australia's policy debate concerning graduate study. Doctoral education is reframed as a form of professional education in which students are introduced to the professional practice of research and scholarship, with the supervisor responsible for assisting students to become independent practitioners. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: